Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

Πάνω από 60% των αυτοκινήτων στην Κύπρο κινούνται με λάθος πίεση στα ελαστικά


Πέραν του 60% των οχημάτων είχαν λάθος πίεση στα ελαστικά τους, κατέδειξε νέα έρευνα οδικής ασφάλειας από τον οργανισμό REACTION Υοuth for the Prevention, η οποία παρουσιάστηκε σε διάσκεψη Τύπου το πρωί.


Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION και Αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Νέων για την Οδική Ασφάλεια, Μάριο Σταύρου, τα ελαστικά είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία σε ένα όχημα και είναι αυτά που ρυθμίζουν την ασφάλεια των επιβατών ενός οχήματος μιας και είναι τα μόνα σημεία που αγγίζουν το οδόστρωμα. Η συντήρηση και ο τακτικός έλεγχος τους αποτελεί το κλειδί για την ασφάλεια μας, είπε ο κ. Σταύρου.

Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση Τύπου, η έρευνα ήταν παγκύπρια και βασίστηκε σε δείγμα 470 οχημάτων που εθελοντικά συμμετείχαν στους φιλικούς ελέγχους. Από το σύνολο των οχημάτων που συμμετείχαν το 55% ήταν επιβατικά οχήματα, το 14,6% οχήματα 4Χ4, το 19,2% ημιφορτηγά, το 9,2% ήταν φορτηγά, ενώ τα λεωφορεία αποτελούσαν το 2% του δείγματος. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα στην έρευνα συμμετείχαν κατά 78,9% άντρες και κατά 21,1% γυναίκες.
Η εκστρατεία πραγματοποιήθηκε την περίοδο 29 Οκτωβρίου -  06 Νοεμβρίου 2014.

Τα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας
Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, τo 32%  των επιβατικών οχημάτων που κινούνται στην επαρχία Λευκωσίας και Λάρνακας έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, ενώ ακολουθεί η Λεμεσός με 23%.  Πέραν του 55% των ημιφορτηγών στην Λάρνακα έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, ενώ 1 στα 2 οχήματα 4Χ4 έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό. Αναφορικά με τα φορτηγά ένα ποσοστό της τάξεως του 35% στην επαρχία Λευκωσίας έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό.

Πέραν του 63,8% των επιβατικών οχημάτων που συμμετείχαν στους ελέγχους ελαστικών στην Λευκωσία είχαν λανθασμένη πίεση στα ελαστικά την ίδια ώρα που στην ίδια κατηγορία στην Λάρνακα το ποσοστό ανεβαίνει στο 71,4%. Τραγική φαίνεται να είναι η κατάσταση σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION στην κατηγορία των Ημιφορτηγών και Φορτηγών με το ποσοστό να ξεπερνά το 90%. Εννέα στα δέκα οχήματα (ημιφορτηγά-φορτηγά) έχουν πρόβλημα στην πίεση των ελαστικών τους με ότι αυτό συνεπάγεται, τονίζει ο κ. Σταύρου.

Σε παγκύπρια κλίμακα ένα ποσοστό της τάξεως του 27,5% όλων των οχημάτων που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό. Την ίδια ώρα το 62,1% όλων των οχημάτων έχουν λανθασμένη πίεση στα ελαστικά τους. Αυτό σύμφωνα με τον Πρόεδρο του REACTION είναι καταστροφικό πρώτα από όλα για τα ελαστικά, ενώ μειώνει κατά πολύ τα επίπεδα ασφάλειας. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι οδηγός έβαλε ελαστικά 12 μήνες πριν, ενώ σήμερα τα ελαστικά του είναι στο όριο της φθοράς τους. Σύμφωνα με τον οδηγό, κατά τη διάρκεια ενός χρόνου δεν μέτρησε και δεν έλεγξε ποτέ την πίεση των ελαστικών του.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο στην έρευνα που αφορά τη σκιαγράφηση του προφίλ του οδηγού και καταδεικνύει ότι 3 στις 10 γυναίκες (32,2%) έχουν φθαρμένο ελαστικό στο όχημα τους, ενώ το ποσοστό στους άντρες ανέρχεται στο 26,4%. Μικρή είναι και η διαφορά στη γραφική παράσταση που αφορά τη λάθος πίεση στα ελαστικά.
Από τους άντρες συμμετέχοντες το δείγμα, ένα ποσοστό της τάξεως του 62,4% έχει λάθος πίεση στο ελαστικό την ίδια ώρα που το ποσοστό στις γυναίκες φτάνει το 61%. Είναι ξεκάθαρο, υπογραμμίζει ο κ. Σταύρου, ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε αισθητή διαφορά στην κατάσταση των ελαστικών ενός οχήματος σε σχέση με το φύλο του οδηγού.
Ανοδική τάση φαίνεται να παρουσιάζεται σύμφωνα με τα συγκριτικά δεδομένα των τελευταίων χρόνων. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα φθαρμένα ελαστικά στα επιβατικά οχήματα βλέπουμε μια άνοδο κοντά στο 26% από τον Οκτώβριο του 2013. Θετικό είναι το γεγονός της αισθητής μείωσης κατά 20% και πλέον ποσοστιαίες μονάδες στα φθαρμένα ελαστικά στα φορτηγά.

Συνέπειες λανθασμένης πίεσης ελαστικών
• Ασταθές κράτημα στο δρόμο – Η λανθασμένη πίεση στα ελαστικά εμποδίζει το σωστό και αποδοτικό κράτημα του οχήματος στο δρόμο, ιδιαίτερα στις στροφές.
• Υδρολίσθηση – Εάν ένα ελαστικό έχει λανθασμένη πίεση υπάρχει αυξημένος κίνδυνος υδρολίσθησης.
• Φρενάρισμα – Το όχημα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ακινητοποιηθεί μετά από ένα φρενάρισμα.
• Μείωση Αντοχής και Φθορά Ελαστικών – Ελαστικά με λανθασμένη πίεση τείνουν να φθείρονται πολύ πιο εύκολα.
• Κατανάλωση Καυσίμων – Κατά πολύ αυξημένη παρουσιάζεται η κατανάλωση καυσίμων σε οχήματα τα οποία έχουν ακόμα και ένα ελαστικό με λάθος πίεση.

Οπως αναφέρεται, στη διάσκεψη τονίστηκε ότι εάν συντηρηθούν κατάλληλα, τα ελαστικά μπορούν να διαρκέσουν 40,000 έως και 80,000 km, και αυτό εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης αλλά  και από την κατάσταση των δρόμων.


nomisma

Δεν υπάρχουν σχόλια: