Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Η Κύπρος και το CIIM σε Ερευνητικό Πρόγραμμα της Σχολής Nova και του MIT


Η Κύπρος είναι μία από τις τρεις χώρες και το CIIM ένα από τα πέντε εκπαιδευτικά ιδρύματα που συμμετείχαν σε ερευνητική εργασία, που διεξήχθη από τον Επισκέπτη Καθηγητή του Διεθνούς Ινστιτούτου Διεύθυνσης Κύπρου (CIIM) κ. Luis Filipe Lages, της Σχολής Nova School of Business and Economics (NSBE) της Πορτογαλίας,
και την κα Sara Jahanmir του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT), για τα αποτελέσματα της οποίας εκτενής αναφορά έγινε στην Wall Street Journal (WSJ) την περασμένη εβδομάδα. Η έρευνα κάλυψε το ρόλο και τη σημασία των ουραγών (laggards) και των όψιμων αποδεκτών της καινοτομίας για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Το καινοτόμο αυτό ερευνητικό πρόγραμμα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με φοιτητές του CIIM κατά την διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων. Πρόκειται για ένα σημαντικό επίτευγμα που αποδεικνύει ότι το έργο των φοιτητών του CIIM τυγχάνει αναγνώρισης σε διεθνές επίπεδο.


Το έργο του καθηγητή του NSBE και του CIIM κ. Luis Filipe Lages και της καθηγήτριας του MIT κας Sara Jahanmir για την καινοτομία και την δημιουργία αξίας, το οποίο αρχικά δημοσιεύθηκε στα περιοδικά Journal of Engineering and Technology Management (2015) και Journal of Business Research, με την συμβολή και του CIIM, έχει τύχει ευρείας προβολής και στις τρεις εκδόσεις της WSJ (ΗΠΑ, Ευρώπη, Ασία) μέσα από άρθρα και βίντεο.

Οι όψιμοι αποδέκτες της καινοτομίας είναι τα άτομα που αγοράζουν ένα προϊόν ή κάποια υπηρεσία μόνο μετά που θα τα αγοράσει η πλειοψηφία. Για πολλά χρόνια, όσοι ασχολούνταν με το θέμα στην θεωρία και στην πράξη απλά έδιδαν έμφαση στο ρόλο των πρώιμων αποδεκτών για την καινοτομία και την παραγωγή ιδεών. Οι Jahanmir και Lages υποστηρίζουν ότι, προκειμένου να δημιουργήσουν αξία και να παραμείνουν ανταγωνιστικές, οι εταιρείες πρέπει να μελετήσουν το ρόλο όλων των κατηγοριών των χρηστών στις διαδικασίες παραγωγής ιδεών (ΔΠΙ) και ανάπτυξης νέων προϊόντων (ΑΝΠ).

Με στόχο την καλύτερη κατανόηση των όψιμων αποδεκτών και την παροχή βοήθειας προς τις επιχειρήσεις να παίρνουν και να αναλύουν πληροφορίες από τους καταναλωτές αυτούς, οι συγγραφείς της μελέτης διεξήγαγαν έρευνα για τους όψιμους αποδέκτες και για τους ουραγούς της αποδοχής και υιοθέτησης της καινοτομίας για αρκετά χρόνια σε τρεις χώρες, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Κύπρο, και εφάρμοσαν τη Μέθοδο του Ουραγού Χρήστη (Lag-User Method), που αποτελεί μέθοδο επτά βημάτων Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων, σε διάφορες τεχνολογίες, προϊόντα και υπηρεσίες.

Από τις μελέτες προέκυψαν πάνω από 60 προχωρημένες και επαυξητικές νέες ιδέες σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, όπως των τεχνολογιών (π.χ. φορητοί υπολογιστές, έξυπνα κινητά τηλέφωνα), των διαδικτυακών υπηρεσιών (π.χ. μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εφαρμογές για κινητά), των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (π.χ. τράπεζες, πιστωτικές κάρτες και ασφάλειες), του κλάδου της φιλοξενίας, των ποτών και της βιομηχανίας τροφίμων, των καταναλωτικών αγαθών και των μη κυβερνητικών οργανώσεων (ΜΚΟ).

Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι όψιμοι αποδέκτες της καινοτομίας ενδιαφέρονται περισσότερο για τη λειτουργικότητα των προϊόντων παρά για την εικόνα που επικρατεί για τις επώνυμες μάρκες, προτιμούν απλά προϊόντα που προσφέρουν ξεκάθαρη αξία και είναι δύσκολοι στο να πεισθούν. Ωστόσο, από τη στιγμή που θα πεισθούν θα είναι πιστοί πελάτες. Με την εμπλοκή όψιμων αποδεκτών στις διαδικασίες παραγωγής ιδεών και ανάπτυξης νέων προϊόντων, οι εταιρείες μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες για αυτούς τους καταναλωτές, τους οποίους είχαν αγνοήσει. Η συνεισφορά των όψιμων αποδεκτών μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να αυξήσουν την αξία, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν τα κόστη, και έτσι αφαιρούν και τα εμπόδια για την υιοθέτηση καινοτομιών, σπάζουν το χάσμα και έτσι επιταχύνεται ο ρυθμός υιοθέτησης της καινοτομίας.

Ο διεθνούς ακτινοβολίας καθηγητής του CIIM κ. Luis Filipe Lages, πιστεύει ότι με αυτή την επιστημονική εξέλιξη, έχουμε τώρα εμπειρική μαρτυρία ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν αξία από τη μελέτη των όψιμων αποδεκτών. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να εξερευνούν νέους χώρους της αγοράς, να εντοπίζουν τις αδυναμίες των προϊόντων τους και εκείνων των ανταγωνιστών, και να μετατρέπουν αυτές τις αδυναμίες τους σε πλεονεκτήματα, να δημιουργούν νέες γενιές προϊόντων και υπηρεσιών που να είναι προσαρμοσμένα προς τις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς και με τον τρόπο αυτό να αποκτούν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Οι συγγραφείς των πορισμάτων της έρευνας αναγνωρίζουν την στήριξη και τη συμμετοχή των φοιτητών του CIIM, χωρίς τους οποίους αυτό το επίτευγμα δεν θα ήταν δυνατό.


Δεν υπάρχουν σχόλια: